30 januari 2024  Peter’s Corner 19

Geplaatst op 30 januari 2024 • 12:04 • NieuwsClubnieuws

Peter’s Corner 19

Prima resultaat van ons vaandelteam dat het hogerstaande UNA met 3-1 wist te kloppen. Een leuke revanche voor het uitduel wat zo vreselijk onterecht werd verloren met 2-1 op 3 september 2023. Komende zaterdag naar Sportlust’46 in Woerden waar thuis, een week na UNA, opnieuw met 1-2 van werd verloren. Een goede reden voor wederom een sportieve revanche. De jeugdcompetities zijn langzamerhand weer aan het draaien al zijn de Blauw Geel’38 scores nog dunnetjes. Echter de competities zijn nog jong en Parijs is nog ver zou Joop in dit geval gezegd hebben. De vrouwen senioren van Blauw Geel’38/Jumbo behaalde wél een leuke 4-3 zege. Thuis op Nulandia dat komt de hoek waar na verluidt het ‘damesvoetbal’ ooit begon of werd uitgevonden.

Door: Peter Kuijpers

Voetbal Senioren
JO 23-1 werd vorige week afgelast, overigens gingen er van de vier reguliere wedstrijd maar drie door toen. Zaterdag in Etten-Leur ging JO 23 met 3-1 onderuit bij Unitas’30 in de ouverture van de voorjaarscompetitie. Trainer Vincent van den Broek: “De eerste competitiewedstrijd van de voorjaarscompetitie. Promovendus Untias’30 van de Derde- naar de Tweede Divisie. We starten goed aan de wedstrijd en creëren een 100% kans via Flynn die één op één met de keeper mist. In de 25e min krijgen we een terechte penalty. Die wordt gemist door Hadi. We gaan rusten met een 0-0 stand. Na rust een snelle goal van Unitas, door wat geklungel in onze defensie. 1-0. Vervolgens creëren we kans op kans maar scoren doen we niet. Een tweede penalty zorgt ervoor dat we op 1-1 komen door Talip. We blijven kansen creëren, maar vanuit de omschakeling maakt Unitas uit het niets 2-1. We gaan alles of niets spelen en krijgen nog de 3-1 tegen. Jammer van het resultaat, gezien de vele kansen en het veldspel moet je deze wedstrijd winnen. Volgende week thuis tegen Kloetinge om 17.30uur” ,aldus Vincent van den Broek trainer van O-23.

Winst
De vrouwen senioren hebben de competitie prima hervat. Tegen middenmoter Nulandia werd het een 4-3 zege. Het team schuurt door deze winst lekker tegen het linker rijtje aan. Komende zondag opnieuw een thuisduel en wel tegen de nummer drie Schijndel. Deze Meierijstadderby begint om 12.00 uur.

Voetbal junioren jongens
Blauw Geel’38 JO 19-1 kwam niet tot winst thuis tegen BVCB uit Bergschenhoek. Het werd een 1-1 gelijkspel. Blauw Geel deelt nu de kop van de nog zeer prille voorjaarscompetitie samen met Olympia uit Gouda. Zaterdag is er een uitduel naar OJC Rosmalen. JO 17-1 speelde nog niet en begint komende zaterdag de voorjaarscompetitie met een uitduel naar O.S.S.’20  op de Rusheuvel in Oss.
JO 14-1 kwam niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen het bezoekende Berghem Sport. Zaterdag gaat de reis naar Zeelst bij Eindhoven waar UNA de tegenstander is. JO 15-1 verpletterde een week geleden Tivoli JO 14-1 al voor de beker met 10-0. Zaterdag start voor dit team de competitie met een uitduel naar de leeftijdsgenoten van DIO Afferden ergens in de Betuwe. JO 13-1 speelde afgelopen maandag het competitieduel met Gemert. Het werd een fraaie 4-2 winst. Maandag jeetje, mijn jeugd herinnering: soep van de zondag en of wat er nog meer over  was. De Mamma’s en de Pappa’s zongen er in de jaren zeventig al over met Monday-Monday… Niet de dag van deze scribent overigens. Wat verder opvalt in het programma van JO 13-1 is dat het pas over ruim drie weken weer aan voetballen toekomt. Op 24 februari staat de uitreis naar Maastricht op het programma waar MVV de tegenstander is.

Voetbal junioren meisje
Het team MO 17-1 is de competitie begonnen met een 1-1 gelijkspel uit bij SVO/SJO HBV Vianen. Zaterdag alweer de tweede wedstrijd en wel thuis tegen Volharding/Sambeek. MO 15-1 is de voorjaarscompetitie begonnen met een 2-2 gelijkspel thuis tegen SV De Braak. Komende zaterdag uit naar SVO/SJO HBV Vianen in Beers. MO 13-1 verloor zoals eerder vermeld op 20 januari met 0-5 van SV De Braak. Zaterdag aanstaande de tweede wedstrijd van de voorjaarscompetitie uit naar SIOL/JVC combinatie op de Groenendijkse Kampen in Cuijk.