26 februari 2012  Blauw Geel 2 verliest na pingels

Geplaatst op 26 februari 2012 • 17:34 • Clubnieuws

Door: Ties van Dooren

VEGHEL – Het was afgelopen zondag een échte derby: passie, strijd en vooral spanning. Na 90 minuten stond de brilstand nog op het scorebord waarna Udi’ 19 de penalty’s net wat beter nam dan Blauw Geel. De Udenaren bekeren daarom verder en Blauw Geel moet zich richten op de competitie.

De wedstrijd kende twee gezichten. In de eerste helft bepaalde de gasten het spel, na rust was Blauw Geel een stuk sterker. Trainer Lodewijk begon met een aanvallende 3-4-3 opstelling met Mounir Biyadat als controleur. Ook was er een basisplaats voor Bob Verhagen die een verdienstelijke wedstrijd speelde. Mounir zorgde voor het eerste gevaar nadat hij een vrije trap om de muur krulde, maar helaas voor de van blessure teruggekeerde Mounir net naast. Vlak daarna kreeg ook Udi een kansje uit een vrije bal, maar doelman Jeroen Janssen reageerde alert.

Rood

Ondanks het overwicht van Udi waren de beste kansen voor Blauw Geel. Spits Alex Lemstra had pech toen hij, na een prachtige combinatie, de bal niet vol raakte. Paar minuten daarna passeerde debutant Cetin Alpdogu zijn directe tegenstander op snelheid. De rechtsback van Udi zag hierna geen andere optie dan Cetin naar de grond te werken. Waar heel Blauw Geel rekende op een rode prent, hield de soms onduidelijk fluitende scheidsrechter het bij geel. Blauw Geel probeerde te voetballen, maar vooral de aanvoerder van Udi speelde een beresterke wedstrijd. In de lucht verloor hij de hele wedstrijd geen enkel duel en positioneel stond hij erg sterk. Vlak voor rust ontstond er nog even consternatie. Alex leek door te breken, maar werd, al dan niet opzettelijk, gevloerd. De Blauw Geelaanhang zag er een honderd procent strafschop in, maar de scheidsrechter besloot anders.

Geluk

Na de rust was Blauw Geel de bovenliggende partij, maar kreeg Udi de grootste kans. Jeroen moest tot twee keer toe ingrijpen om een Udense voorsprong te voorkomen. Vooral de tweede redding was van grote klasse. Verdedigend kwam Blauw Geel daarna, onder leiding van de sterk spelende Coen van Beljouw niet meer in problemen. Blauw Geel probeerde de laatste twintig minuten nog iets te forceren, maar steeds miste de thuisploeg het benodigde geluk. De ingevallen Nick Scheepers leek in de slotminuut op weg naar de bevrijdende 1-0, maar een knappe verdedigende ingreep voorkwam een winnaar.

Penalty’s

Deze eerste derby van 2012 verdiende eigenlijk geen winnaar, maar kreeg het na strafschoppen wel. Udi’ 19 nam de pingels uiteindelijk net iets beter en niet geheel toevallig schoot de aanvoerder van de gasten de winnende binnen. Desondanks een goede wedstrijd van Blauw Geel. Lang krijgen de beloften van Blauw Geel ook niet om te treuren, want volgende week wacht de nog ongeslagen koploper Venray.

Selectie Blauw Geel 2: Jeroen Janssen. Coen v Beljouw, Mark Swinkels, Pieter Verbruggen. Mounir Biyadat (Mo Oueqqas), Bob Verhagen, Sander Driessen (Nick Scheepers), Camiel v. Doorn. Cetin Alpdogu, Alex Lemstra, Bryan v. Deursen (Barrie Klopstra).