19 april 2017  4de plaats Selectie MO19/MO17 op “Easter open” internationaal toernooi.

Geplaatst op 19 april 2017 • 16:07 • Clubnieuws

Op voorhand had de technische leiding onder aanvoering van Hans Smits een gematigde verwachting van dit mooie toernooi. Dit kwam mede doordat we diverse afmeldingen door blessures te verwerken kregen. Dus met een aangepaste maar niet minder gemotiveerde selectie werd er rond 13.00 uur koers gezet naar Wanroij, waar de eerste dag van het toernooi plaats vond. De eerste wedstrijd op een toernooi bepaald vaak het verdere toernooi, zo ook vandaag. Meteen tegen een Deense tegenstander ( Skanderborg FC ) boekte Blauwgeel een knappe 1-0 overwinning. Achter een volgende verlies tegen Lopik ( 2-1 ) en weer een goed herstel tegen het thuis spelende Constantia ( 1 – 0 ). Toch bleek Blauwgeel met deze uitslagen de poolwinst naar zich toegetrokken te hebben.

De tweede dag werd het toernooi voortgezet in Odiliapeel. Nadat de dames op paaszondag uitgeslapen hadden, stond de eerste wedstrijd pas om 14.15u op het wedstrijdschema. Het voor ons onbekende VDZ uit Arnhem was de tegenstander. Het was een team uit de hoofdklasse en bij de eerste aanvallen was duidelijk dat we onze handen er aan vol zouden hebben. Een duel waarin onze achterhoede bestaand uit Indy, Yara, Ingrid en Janne hun figuurlijk “mannetje” stonden. Ook Tara ( onze Keepster ) was in goede doen. Ook de andere dames hadden een gezamenlijk doel voor ogen : NIET VERLIEZEN. Sterker zelfs, Noortje kwam een paar keer goed door en met een paar goede voorzetten kregen achtereenvolgens Denise en Julia twee opgelegde kansen. Deze wedstrijd had ons duidelijk veel energie gekost, maar werd dan ook beloond met een doelpuntloze 0-0. Met veel voldoening keken Hans, Chris en Mario ( Technische staf ) terug op deze pot. Hadden we ons kruid hierdoor verschoten? Dat was voorafgaande de tweede wedstijd de vraag. Tegen SES was het tempo duidelijk een stukjes lager , wat ons natuurlijk goed uitkwam. Na 2 x 18min stond dan ook een terechte uitslag op het scorebord van 2-0 voor Blauwgeel.

De derde en laatste poolwedstrijd was tegen een oude bekende Lopik, gisteren moesten we verlies incasseren tegen dit team. Dat moest vandaag beslist anders. Ondanks goede voornemens kwamen de Blauwgelers toch op achterstand, maar door goed combinatiespel van Noortje, Anke en de scorende Sanne konden we de wedstijd afsluiten met een 1 – 1 gelijkspel. Door dit resultaat zijn we 2de in deze finalepool geworden. Alleen het sterke VDZ was boven ons geëindigd. Tot onze verrassing moesten we nog een wedstrijd spelen om de 3de en 4de plek, dit was niet vermeld op het digitale wedstrijdschema. Om 18.15u starten we deze pot tegen DSVP uit Pijnacker. Dit team had duidelijk nog na dit zware toernooi meer energie over, waardoor we de laatste wedstrijd het onderspit moesten delven met een 3 -0 nederlaag. Het selectieteam inclusief de technische staf konden met opgeheven hoofd de medailles en beker in ontvangst nemen. Een 4de plek op dit internationale toernooi daar mag je trots op zijn was de algemene conclusie.