25 januari 2012  G-Jeugdteam winnaar Rabobank G-Toernooi SIOL

Geplaatst op 25 januari 2012 • 19:27 • Clubnieuws

Sporthal De Kwel in Cuijk vormde zaterdag 21 januari alweer voor de vijfde keer het decor van het Rabobank Indoor G toernooi van SIOL. “Onze deelnemers komen met een lach en ze gaan weer met een lach”, zegt Leon Rijckhart van de toernooicommissie.”Het gaat ons om het plezier”, vertelt medeorganisator Ivo Broeren. Het G-toernooi kent acht deelnemers, waaronder gastheer SIOL, Theole (Tiel) Blauw Geel’38 (Veghel) en teams van Werkenrode en de Stichting KLEUR. Dit toernooi geeft niet alleen een boel plezier aan de spelers en vrijwilligers, maar het biedt voor ouders ook een kennismaking met G-voetbal. We willen hen dan ook uitnodigen om eens te komen kijken.” Ivo vult aan: “G-voetbal is niet alleen voor spelers met een lichamelijke of geestelijke beperking, maar ook voor spelers met een ‘vlekje’, zoals een gedragsstoornis.”

Het G-jeugdteam nam voor de eerste maal deel aan het toernooi. De spanning op de gezichten van de spelers was af te lezen, na de gewonnen poulewedstrijden. Na een spectaculaire poulefase en daarop volgend een spannende finale, heeft Blauw-Geel ’38 als winnaar het Rabobank G-Toernooi 2012 afgesloten. In de finale wonnen zij met 1-2 van Averbodeplein 1.  Een grote wisselbeker en de winnaarsbeker werden uitgereikt aan het team. Jongens een prima prestatie en onze complimenten aan SIOL voor een gezellig en sportief toernooi.