5 april 2012  Blauw Geel D2 na winst in de bekerfinale

Geplaatst op 5 april 2012 • 19:24 • Clubnieuws

Woensdagavond 4 april spelen we de halve finale van het bekertoernooi tegen de D2 van Gemert. Op deze regenachtige avond komen we fel en geconcentreerd uit de startblokken. Onze aanvoerder Simon neemt vanaf het begin het voortouw en hij blijft de gehele wedstrijd als een rotst in de branding overeind. In de eerste helft wordt hij op het middenveld meer dan prima bijgestaan door Wout en Daan. Er volgen een aantal mooie combinaties en aanvallen. Onze voorhoede bestaande uit Rick, Bora en Hazar zorgt voor veel onrust, onze achterhoede bestaande uit gelegenheidsvoorstopper Jeroen, laatste man Mike en de backs Wessel en Job geven nauwelijks ruimte en kansen weg. Uiteraard staat onze keeper ook deze wedstrijd weer zijn mannetje ( zoals eigenlijk al het hele seizoen). De wedstrijd speelt zich vooral af op de helft van Gemert. Omdat Gemert een snelle “blok beton” als laatste man heeft duurt het een tijdje voordat we kunnen score. Aan ons doelpunt gaat een foutje van de Gemert keeper vooraf. Rick is attent en scoort prima. De rest van de 1e helft lijkt er geen vuiltje aan de lucht totdat er een strafschop wordt toegekend aan Gemert. De scheidsrechter is zeer resoluut hoewel er vanaf de kant twijfel is over de juistheid van zijn beslissing. Afgaande op het goede optreden van de scheids gedurende de rest van de wedstrijd zal zijn besluit wel juist zijn geweest.

Helaas voor D2 is onze penalty killer Rafke deze keer niet in staat de bal tegen te houden. De 1 – 1 ruststand staat op de borden. In de 2e helft begint Gemert iets sterker maar echte kansen levert dat niet op. De ingevallen Ilias, Sjoerd, Thomas en Berkay zorgen voor voldoende balans. We blijven de bovenliggende partij met opnieuw Simon als grote gangmaker. De terechte beloning in de vorm van de 2 – 1 door Rick valt zo’n 10 minuten voor het einde van de wedstrijd. Omdat we verder niet echt meer in gevaar komen winnen we deze wedstrijd en gaan we naar de finale op 30 april!!

Namens alle supporters van harte gefeliciteerd met deze sportieve prestaties!

Zaterdag 7 april staat de volgende kraker alweer op het competitie programma, we ontvangen dan de ongeslagen koploper uit Schijndel, met de gisteren tentoongespreide inzet, felheid en techniek kunnen we dan wellicht voor een stunt zorgen!