17 augustus 2016  Voortgang aanleg kunstgrasvelden

Geplaatst op 17 augustus 2016 • 12:36 • Clubnieuws

17 augustus is de drukverdelende laag en de kunstgrasmat globaal aangebracht en op 18 augustus is e.e.a. pas gemaakt en verlijmd. Later die dag is begonnen met het instrooien met zand en dit is zeker tot 22.00 doorgegaan, omdat op 19 augustus de eerste keuring plaatsvindt. Later die dag wordt het veld voorzien van een laag rubber korrels (infill) en op zaterdag komt er dan nog een laag kurk (dressing) op van 5mm. Dit laatste heeft als eigenschap dat het vocht beter wordt vastgehouden en de temperatuur van het kunstgras lager blijft. 22 augustus vindt de definitieve keuring plaats en op 23 augustus zou het veld dan weer gebruikt kunnen worden voor de trainingen. Veld 2 volgt snel hierna en wellicht wordt 19 augustus al een begin gemaakt met het aanbrengen van de kunstgrasmat. In tegenstelling tot veld 1 en om reden van kosten krijgt veld 2 geen dressing van kurk.

Er is de afgelopen weken ook nog uitvoerig gekeken naar de mogelijke aanleg van een sproei-installatie op veld 1. Dit bevindt zich echter nog steeds in de voorbereidende fase gezien de vrij hoge kosten en ook de technische haalbaarheid. Meer hierover op een later moment.

20160817_111524_resized

De vrijwilliger Bart Doleweerd brengt het sponsorpaneel weer op orde!