14 maart 2016  Blauw Geel 2: Strijdlust en intentie waren aanwezig

Geplaatst op 14 maart 2016 • 13:59 • Clubnieuws

Na de geweldige overwinning van vorige week op Deurne 2 stond vandaag de wedstrijd tegen koploper Gemert 2 op het menu. Zonder de smaakmakers Yassine en Chamel en de routine van Zijad van de afgelopen weken, maar wel met jeugdig talent (A1) op de bank. De terugkeer van aanvoerder Geert Scheepers en Furkan Guler was broodnodig om de selectie voor deze wedstrijd rond te krijgen. Het begin van de wedstrijd was voor beide partijen niet overtuigend en een beetje kleurloos. Hier en daar werden er wat spelden prikken uitgedeeld en werden er wat mogelijkheden gecreëerd. Jamshid was nog het meest dichtbij een treffer maar schoot helaas over. In de 32e minuut werd een corner niet goed verwerkt door Hristo (die verder overigens uitstekend keepte) en waar de Veghelse defensie niet alert reageerde deed de Gemertse aanval dat wel (0-1).

In de 2e helft begon blauwgeel met meer overtuiging en passie aan de wedstrijd, duels werden scherper aangegaan en het tempo in balbezit was hoger. Maar in de 52e minuut werd simpel balverlies op het middenveld fataal en ook de defensie reageerde niet adequaat genoeg (0-2). De strijdlust en intentie bleef aanwezig in de ploeg en daardoor werden er een aantal kansen gecreëerd om terug te komen in de wedstrijd. Ze werden echter helaas niet verzilverd en ook na de inbreng van de jeugdige talenten van de A1 bleef de uitslag in het voordeel van gasten uit Gemert. Volgende week wederom een topper tegen Bekkerveld 2. Hopelijk met een gunstiger resultaat na 90 minuten.