28 november 2018  Peter’s Corner Blauw Geel’38

Geplaatst op 28 november 2018 • 19:48 • NieuwsClubnieuws

Peter’s Corner Blauw Geel’38

Woppaaaa alweer een zege voor het vaandelteam van Blauw Geel’38. Het Stugge EVV uit Echt werd met 3-0 verslagen. U heeft dat zeker gelezen in het sfeer verslag elders op deze site van Antoin van der Cammen met de foto’s van Gerard Beekmans. Zondag een superzware met TEC uit Tiel de koploper van de huidige Derde Divisie. Met de huidige vorm zijn de mannen van Niels van Casteren misschien wel tot een verrassing instaat.

Door: Peter Kuijpers.

Boerenvoetbal
Een bericht dat werkt op je lachspieren als je het leest. Kay de Vissers spits van Schijndel gaf een interview aan 073voetbal. De aanvaller van Schijndel liet weten dat hij het voetbal in 3D Zuid-2 maar een boerenklasse vond waar zijn voetbal niet in paste. De reactie uit 3D kwamen gelijk op social media los. Het is wel zo dat Kay gelijk een bekende voetballer is geworden.

Straatnamen en nog meer
Ik las in de krant een ingezonden stuk dat ging over het geven van nieuwe straatnamen in Veghel. Waarom altijd stoffige burgemeesters of pastoors en zeehelden. De schrijver stelde voor waarom geen bekende Veghelaren? Ja, verdomd, waarom ook niet. Dan weet ik er ook nog wel een paar. Het Harrie constant plein of Mies van Zutven straat. Maar ook de Emiel van der Sanden singel zou kunnen. Niels van Casteren plein zou ook mogen na vijf jaar. Maar ja dan krijg je weer dat Niels zich met de bestrating en bomen aanplant gaat mengen. Wel een leuk idee dat zeker.

Wat viel de corner nog meer op…
Ik zag dat Roxeanne Hazes was uitgenodigd voor het programma de Slimste Mens. Ze kunnen bij de familie Hazes een aardig moppie zingen, maar de slimste mens. Misschien dat iemand met Roxeanne kan gaan praten. Tjeu Adank, opgegroeid bij Blauw Geel’38 maar nu speler van koploper Avesteyn was het onderwerp in het rubriekje ‘Uit de kleedkamer’ van het Brabants Dagblad. Een van die vragen is wie was je beste trainer? ‘Toon van den Akker bij A1. Hij hechtte veel waarde aan het teamgevoel.” Zo Toon die kun je even in je zak steken.

Kienen of Bingo
We vernamen dat de jaarlijkse vrouwenbingo avond van Manuela en Lisbeth (die zelf meededen) een groot succes was. Officieel heet-ie: De Luxe Voetbalvrouwen Bingo. De kantine zat met 140 deelnemende vrouwen lekker vol en er gingen echt dikke prijzen de deur uit. De enige mannen die zich in het gebouw bevonden stonden achter de bar. Toon, Jordy, Menko en Ender lieten de avond qua drank gladjes verlopen. De Bingo is denk ik van Geel-Zwart overgewaaid, want bij ons vroeger in de Oranjewijk heette dat gewoon kienen. Hoe dan ook een heerlijke avond die roept om herhaling.

Het voetbal van deze week

JO 19-1 laat punten liggen bij DVC’26 1-1
Het was bekend dat DVC’26 tegen topploegen wel goede resultaten wist te behalen. Een wedstrijd waar Blauw Geel’38 de betere was en opnieuw kansen morste. De goal was prima. Voorbereidend werk van Bram Bezems en Stef gaf Bram Pulles de gelegenheid om af te ronden: 0-1. Ben wist na rust 1-1 met de doelman niet te scoren waar DVC met lange halen vaak toch voor onrust zorgde. Een misverstand achterin met Johan bracht de 1-1. Kansen bleven zich voordoen ,maar doelpunten bleven uit. Volgende week komt Union naar Veghel.

JO 17-1 speelt gelijk tegen DZC ondanks sterke tweede helft 1-1
Het is JO 17-1 niet gelukt om het bezoekende DZC op de knieën te krijgen. De ploeg uit superboerenland was zelfs voor rust de gelijke van de Veghelaren zo niet beter en kwam uit een dood moment op voorsprong. Nog voor rust maakte Halil fraai gelijk. Blauw Geel’38 was na rust heersend zonder echt grote kansen te scheppen en bleef het bij 1-1. Volgende week naar Groesbeek waar De Treffers wacht.

JO 15-1 wint uit bij DVV JO 15-1 onderuit bij Helmond Sport
Door een knap doelpunt van Hamouda in de eerste helft was de winst een feit. Je krijgt ook voor 1-0 niet meer punten dan voor 10-0 dus prima resultaat van Noimin en zijn team.Zaterdag komt Union naar Veghel. JO 13-1 was kansloos in Helmond en verloor met 5-0. Zaterdag komt JVC Cuijk naar Veghel, daar liggen winstkansen.

Prima zege van het de Blauw Geel’38 reserves op Volharding
Volharding- had slechts twee punten minder dan Blauw Geel’38 voor aanvang van het duel afgelopen zondag. De Vierlingsbekers gaven voor rust goed partij en waren met fases beter. Dit ondank dat Blauw Geel al na een paar minuten op voorsprong kwam door een treffer van Milan. Na rust was het Blauw Geel’38 dat genadeloos toesloeg. Paulo en Tijn tilde de stand naar 3-0 en was het over bij de bezoekers. Milan met zijn tweede en Bora maakte het voor Volharding alleen maar schrijnender wat uiteindelijk een 5-0 zege bracht. Zondag komt uit het diepe Limburg Bekkerveld naar Veghel. Om 11.45 uur wordt er afgetrapt.

Blauw Geel’38 vrouwen kopje onder in Dinther 2-1
Na de spectaculaire overwinning op de dames van de Rakt,  konden de vrouwen van Blauw Geel in Dinther tegen de vrouwen van Heeswijk/Avesteyn geen goed gevolg geven. Helaas ontbrak vooral in de 1e helft de scherpte, waardoor er al snel een 2-0 achterstand was. Kyhra kon na een mooie aanval op aangeven van Esther nog de aansluitingstreffer maken, maar de gelijkmaker kwam er niet. Komende zondag spelen de vrouwen om 11.00 uur in Volkel en gaan hier zeker proberen om een goed resultaat te behalen.